Categorie├źn
Tip

Conversie optimalisatie: Keiharde leads binnenhalen

Je krijgt veel websitebezoekers maar je haalt er nog steeds te weinig geld uit. Op het moment dat je online vindbaarheid goed is maar je te weinig omzet kan behalen is het raadzaam om aan de slag te gaan met CRO. We gaan je uitleggen wat dit is en wat je ermee kan behalen.

Wat is CRO?

Wat is conversie optimalisatie. CRO is een afkorting van Conversie Optimalisatie. Vrij vertaald is dat meer conversies behalen met hetzelfde aantal bezoekers. Dit doe je door A/B testen waarbij je kijkt welke website versie de meeste conversies oplevert. Dit kan behoorlijk schelen en door dit te testen kan je achterhalen wat jouw bezoekers het prettigst vinden.

Wat voor effect heeft dit?

Conversie optimalisatie kan een behoorlijk effect hebben op jouw bedrijf. Ik heb voorbeeld cases gezien waarbij het aantal leads explosief is gestegen. Door rekening te houden met een soort neuro marketing duik je in de gedachten van de bezoekers. Een kleine aanpassing als de kleur van een button kan al direct effect hebben. Veelal wordt er aangegeven dat een knop die groen is meer conversies oplevert dan een rode knop. Dit soort zaken kan je goed testen op je website. Maar ook het toevoegen of weglaten van bepaalde teksten. Uiteindelijk focus je niet op het binnenhalen van meer bezoekers maar meer omzet.

Is dit duur?

Duur is relatief natuurlijk. Wat voor jou duur is, is voor een ander weer niet duur. Daarnaast moet je kijken of de kosten opwegen tegen de verwachtte toename in inkomsten. En zeker als je jezelf bedenkt dat dit langdurig effect heeft. Het is dus geen eenmalig effect maar zorgt er doorlopend voor dat je meer omzet gaat behalen met je website. Daardoor raden we je aan om goed te kijken wat je het zelf waard vind. Uiteindelijk kan je natuurlijk ook zien wat het aan het einde van de rit je heeft gekost. De kans is groot dat het je alleen maar meer heeft opgeleverd.