Categorieën
Zakelijk

Interactie met je doelgroep

Het is tegenwoordig in marketingland ontzettend belangrijk om interactie met je doelgroep te maken en te krijgen. Helemaal nu het online landschap zo belangrijk is geworden in de besluitvorming van mensen, kun je hier heel erg op in spelen. Sterker nog, je zal wel moeten om niet onder te doen voor je concurrenten. Maar hoe zorg je nou voor de juiste interactie met je doelgroep? Hier zijn zo ontzettend veel verschillende mogelijkheden voor. De mogelijkheden online zijn bijna onbeperkt. Wij gaan een aantal van deze mogelijkheden voor je op een rij zetten en beginnen met toch wel een van onze favorieten.

Gesprek aangaan met de Messenger bot


Facebook heeft zijn eigen bot die de Facebook Messenger Bot genoemd wordt. Dit is een chatbot die automatisch gesprekken aan kunt gaan, zonder dat hier menselijke handelingen aan te pas komen. Deze handelingen zijn eenmalig nodig bij het installeren van de Messenger Bot campagne, maar daarna is de bot zo ingesteld dat deze geheel zelf gesprekken kan voeren met de klant. Voor een klant is dit natuurlijk super interessant omdat die zo heel snel geholpen kan worden. Geen ellendig lange wachtrijen aan de telefoon, maar gewoon binnen een paar klikken al antwoord op de vraag.

Wat zijn de voordelen hiervan?


Een van de grootste voordelen van een dergelijke Messenger bot is dat de klant heel snel geholpen is, zoals zojuist al aangegeven. Een goed geholpen klant is natuurlijk harstikke veel waard, daar weet jij als ondernemer alles van.

Daarnaast is het ook heel erg nieuw. Dit betekent dat mensen het gewoon heel erg interessant vinden en daardoor getriggerd worden om toch even zo’n gesprek aan te gaan.

We raden het dan ook zeker aan om er gewoon eens mee te gaan beginnen. Bekijk de mogelijkheden wat het voor jou op kan leveren.