Categorieën
Geen categorie

Live chat service sector Non Profit

De live chat service van Chatkracht is voor Non Profit organisaties van ontzettend toegevoegde waarde. Binnen deze organisaties gaan de vragen die binnen komen via de chat niet om een order maar over bepaalde informatie, doneren of services. Doormiddel van een live chat service kunnen klanten 72uur per week contact opnemen. De live chat service van Chatkracht geopend is van 09:00 tot 21:00 uur op werkdagen, op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur en op zondag van 12:00 tot 17:00 uur.  Er kan ook worden gekozen om bijvoorbeeld In het weekend de live chat service van Chatkracht op offline te zetten.  

De live chat service van Chatkracht is een dusdanige toegevoegde waarde, omdat het de Non Profit organisaties onder andere ontlast van informatieve vragen. Klanten hebben vaak vragen over bepaalde lopende projecten, informatie of het doneren aan deze organisatie. Als een klant een chat opent wordt deze binnen 30 seconden opgepakt door een chatspecialist. Deze specialist probeert de vraag van de klant zo goed mogelijk te beantwoorden. Kom de chatspecialist er niet uit, dan worden er contactgegevens gevraagd en wordt de vraag doorgestuurd naar de desbetreffende organisatie.  

Voor het beantwoorden van de vragen die binnen komen via de live chat service van Chatkracht wordt er gebruik gemaakt van een kenniscentrum. Wanneer er een nieuwe website binnen komt bij Chatkracht, wordt er een kenniscentrum opgesteld. In dit kenniscentrum staat informatie over de organisatie en hieruit worden de antwoorden voor de vragen uit de chat gehaald. Het kenniscentrum wordt geüpdatet als er nieuwe informatie beschikbaar is. Hierdoor wordt het kenniscentrum steeds verder uitgebreid en wordt de klantenservice van de organisatie steeds meer ontlast.   

Het starten van een gesprek via de live chat service is erg laagdrempelig. Hierdoor durven klanten met vragen sneller contact op te nemen. Dit komt omdat de live chat service volledig anoniem is. Daarnaast is het contact persoonlijker. De klant chat met een bestaand persoon en er ontstaat een echt gesprek. Zonder dat er wachttijden tussen de antwoorden zitten.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *